Výsledky ankety o biostatistice
Předně: všem, co odpověděli, velmi děkuju (pokud jsem počítal dobře, tak odpověděli
úplně všichni, kdo byli na oné přednášce). Abych se s Vámi podělil o výsledky,
některé jsou zde.
Výsledky loňské ankety jsou zde.
Struktura ankety v roce 2004
V anketě bylo celkem 7 otázek
- jaká část přednášky byla nesrozumitelná, a napište 0-2 obzvláště nesrozumitelná témata
- jaká část praktika byla nesrozumitelná
- jaká část přednášky byla banální
- jaká část praktika byla banální
- kolikrát jste navštívili www stránku přednášky
- Jakou radu byste dali přednášejícím
- Kolik jiných statistických kursů jste absolvovali
Nesrozumitelnost přednášky

Za nesrozumitelná témata účastníci považovali (v závorce jsou počty odpovědí
daného typu):
- regrese (4)
- vícenásobná ANOVA (3)
- loglineární model (3) - ten už asi nebudu přednášet
- mnohonásobná regrese (2)
- logistická regrese (2)
- hierarchická ANOVA (1)
- transformace dat (1)
- Kruskal Wallisův a Spearmanův test (1)
- ANOVA (1)
- Model I a II v ANOVA (1)
- GLIM (1)
Komentář: místy to souhlasí s tím, že někdy jsem měl pocit, že jsem něco nevysvětlil
dobře (např. první výklad o logistické regresi), ale jinde vůbec ne (např. regrese
obecně - tam by mě zajímalo, jaká část výkladu o regresi byla nesrozumitelná).
Nesrozumitelnost praktika

Banálnost přednášky

Banálnost praktika

Vztah mezi nesrozumitelností přednášky a počtem dříve absolvovaných kursů

Vztah mezi nesrozumitelností praktika a počtem dříve absolvovaných kursů

(to nechápu)
Některé rady jsou zde:
Neříkám, že mi všechny udělaly radost, ale moc jsou užitečné. Děkuju. (Lomítka
oddělují tématicky podobné rady různých respondentů). Pochvaly jsem si rád přečetl,
ale nepíšu je tady.
- Možná důrazněji zopakovat důležité informace a nespoléhat jen na studenty,
kteří tvrdí, že tomu rozumí
- Nevypíchnete to, co je skutečně důležité
- Praktičtější a použitelnější cvičení, zde je příliš mnoho za příliš málo
času, víc praktik než než 5/přiblížit praxi - vícero praktik?/více praktik než
5
- chybí výklad základních pojmů, začne se od věcí jednoduchých, ale poté se
často přeskakují triviální věci a náhle je tu řešení, které studentovi přijde
zázračné/přednášející často zamlčuje svoje myšlenkové pochody
- na praktikách pomalejší výklad
- na začátku chybí objasnění základního principu problému. Předpokládá se,
že určité věci všichni znají
- Chybí mi víc praktických příkladů jednotlivých metod, abych věděla, že mám-li
taková data, použiju tuto metodu/ke každé metodě použít víc než jeden příklad/
- Občas by bylo dobré mluvit pomaleji/někdy to ze sebe strašně rychle chrlíte/důležité
věci vysvětlovat pomaleji
Chcete-li se k anketě vyjádřit, napište mi prosím.
Výsledky loňské ankety jsou zde.