Ale tento mír je vyvažován masakrem na těch nejbezbrannějších
tvorech vůbec. Příroda je nevybavila ani možností hlesnout, vypoulit
na náš nechápavé oči či mrsknout se jako výraz nejvyššího zoufalství....
Přitom jsou jich milióny a milióny. Způsob chování k nim daleko
předčí chování národů a kultur, které se stereotypně považují za
krvelačné. Živoří na okraji naší pozornosti tak, že dokonce nám
obvykle nestojí za to, abychom pro klid své duše skrývali utrpení
těchto tvorů před dětmi a námi samými. Naše lhostejnost v tomto
směru nezná mezí.
A navíc nejde jen o zmařené životy dospělých nebo dospívajících
jedinců. K tomu přistupuje obsedantní a nechutné zabývání se rozmnožovacími
orgány, které hraničí s perverzí. Oříšky, jádra, plody, květy, prostě
zárodky nového života jsou likvidovány, trhány, mlety, sušeny, ždímány,
vařeny a pečeny pro chvilkové potěšení člověka a jeho střevních
symbiontů.
V Ardennách jsou rozsáhlé krajiny, které slouží výhradně pěstění
vánočních stromků. Nejen že tyto velkochovy činí krajinu monotónní
a plochou, ale navíc ve skrytu je pořád cítit blížící se masakr;
daleko dřív než dorostou rozmnožovacího věku, jsou tito tvorečkové
surově pobiti a odvezeni do měst. Kapr vypuštěný do řeky má asi
malou šanci, že přežije, ale vyloučit se to nedá; u vánočního smrku
či jedličky to hraničí s jistotou. K tomu ještě připočíst milióny
zohyzděných a ke smrti odsouzených rychlených hlíz a cibulí, které
pěstitelé vylákali ven falešným příslibem jara. Z tepla skleníku
se ocitnou na mrazivém vzduchu vánoční ulice, v dosahu slané osmoticky
smrtící břečky se sněhem. Jen velmi málo z nich dokáže najít starostlivé
majitele a skončit na zahrádce; většina bídně hyne během několika
týdnů.
Proto se naše radikální skupina rozhodla se tomu rázně postavit.
Prvním teroristickým činem bylo nalezení univerzální formule pro
minimalizovatelné utrpení:
Tato veličina popisuje likvidaci i tvorů, kteří poskytují
j užitků o sytící síle alfa j v množství xi.
Při jejich likvidaci každý tvor o vzdálenosti jejich duše od
lidské duše d trpěl v rozsahu u. Naším zásadním cílem
je tuto veličinu minimalizovat.
Pravda, jisté spory lze vést o koeficient u, hodnotu d
a funkci f. Hodnota d má smysl převrácené velikosti
duše tvora i. Vášniví fundamentalističtí evolucionisté ji
chápou jako vzdálenost po evolučním stromu od pojídače/zužitkovatele.
Zaznamenali jsme také velké spory o tvar transformační funkce f.
Máme návrhy na funkci konstatní (panvitalisté, poměrně vzácná a
nedostatkem potravy ohrožená skupina, a rovněž nediskriminující
lidojedi), hyperbolickou (zahradníci, vegetativně orientovaní básníci,
ctitelé rodu Miscanthus v měsíčním světle, a některé umírněnější
skupiny lidojedů), obecnou hyperbolickou (vegetariáni a vegani),
exponenciální (požívači kaprů, hadů a bůčku) a rovněž 1 - sign(d)
(katolíci).
Dalším naším krokem bude, pokud se nám stále bude dařit unikat
bdělému oku protiextremistických složek, bližší zkoumání parametrů
tohoto vztahu. V tomto směru předběžné pokusy ukazují, že takřka
nezávisle na tvaru vážicí funkce f, lze pro spojité funkce
f (tj. s vynecháním katolíků) nejsnáz dosáhnout maximalizace
M výhradní konsumací vorvaňů a plejtváků obrovských. V tom
podporujeme citlivé Nory, kteří dosud nepodepsali velrybářskou konvenci;
jistě to není z chamtivosti po kytovcích, ale železný zákon maximalizace
užitku z jedné obětované dušičky, zcela v duchu skandinávské citlivosti
k bližním. Náhrada za vánoční stromeček se jistě velmi brzo také
najde; určitý příslib v tomto směru poskytují obří sekvoje a japonské
obrovské sugi. Naše další radikální činy v tuto chvíli zatím
neodhalujeme, ale jistě se dostaví brzo.
Šťastný Nový Rok!
TH
|