Výsledky ankety o biostatistice
Předně: všem, co odpověděli, velmi děkuju. Abych se s Vámi podělil o výsledky, některé jsou zde.
Struktura ankety
V anketě bylo celkem 7 otázek
Chcete-li se k anketě vyjádřit, napište mi prosím. (Komentáře jsou zde.)
Složitost přednášky
Složitost praktika
Banálnost přednášky
Banálnost praktika
Obtížná témata:
Anova, počet stupňů volnosti (2x), rozdělení obecně (2x), zobecnělé lin. modely
Některé rady (i moje komentáře) jsou zde:
vysvětlovat pomalejc a SYSTEMATIČTĚJI, sepsat konečně skripta (a dát je na web - dá se doplňovat) | nikdy jsem skripta nikomu neslíbil - jestli v něčem, tak ve statistice je literatury dost |
praktika: dobré by bylo zmírnit tempo a lépe demonstrovat cvičené příklady | |
možná se až moc opakuje předchozí hodina | až na to že zas druhá polovina žactva říká, že opakování je matka moudrosti |
některé věci nikdo pořádně nevysvětlí: př. počet stupňů volnosti | To je mi líto, pač jsem si zakládal na tom, že ten vykládám důkladně. Ale poučím se. |
praktikum: možná začít dřív, abychom si to všechno procvičili | |
možná říct na počátku hodiny, o čem se bude mluvit, v pár bodech vše uvést, abychom měli aspoň trochu pocit o čem se bude mluvit | Ale zas to nebude překvapení! |
zejména oceňuji ďábelskou invenci s níž je látka vykládána | ...zejména políčka s pšenicí |
chaotické výpisky: Vy si to na tabuli smažete, ale my pak máme ve výpiscích zmatky a šipky ze všech stran | smažte si to taky! |
srozumitelnost: problém je v tom, jestli si to v daném okamžiku stihnu zapsat ta, že to budu chápat, až se to budu učit! | až na to, že přednáška není od psaní poznámek - a to i když nejsou skripta! |
Ale vážně: praktikum skutečně zkusíme říkat pomaleji, začít dřív a mít víc hodin. S opakováním na začátku přednášky skutečně nevím, tady jsou názory hodně různé. Zkusím přednášku líp strukturovat (pojmenuji lépe téma hned na začátku - ale to mi nějak nejde, ač se to zdá být jednoduché). Říkám si, že od toho je i syllabus, ale očividně to nestačí.
Chcete-li se k anketě vyjádřit, napište mi prosím. Taky v tom případě napište, zda Vaši odpověď tady můžu zveřejnit. Jedna moje poznámka k anketě
Děkuju!
Pavel Horký:
rád bych se ještě připojil k diskusi ohledně Vaší ankety. Téma hodiny bych na začátku rozhodně neříkal. Přednáška by ztratila přirozenou gradaci. Přijde mi mnohem lepší a svým způsobem i dobrodružnější říkat téma na konci. Navíc kdo chce, tak se může podívat do syllabu, ale já osobně jsem to nikdy nedělal.
TH